Wednesday, October 10, 2007

Her er jeg!

I går leverte jeg den aller første obligatoriske oppgaven på Blindern denne høsten. Jeg tror den ble fin og flott, og jeg koste meg med å lage den. Skreiv nok altfor mye, men vi er nesten ingen studenter på det kurset, så professoren overlever nok.

Vi har fått en ganske stor oppgave i et annet emne. Den ser skikkelig artig ut.

Nå er det ti minutter til jeg skal på forelesning med piraten. Jeg gleder meg. Vi skal få utdelt første obligatoriske oppgave. Jeg gleder meg.

Og i kafeen her har de verdens aller beste boller uten rosiner. De beste bollene jeg har smakt, til åtte kroner stykket.

Hvorfor tenker jeg at jeg skal tilbake til Høgskolen etter dette semesteret? Kan noen være så snill å forklare meg det?

6 comments:

  1. You are just afraid to be happy..

    ReplyDelete
  2. Gratulerer og lykke til med første obligatoriske piratoppgave!

    Kan tenke meg den blir noe sånt:

    Eksempeltekst: "Femten man på en / oppå død manns kiste."

    1. Diskuter preposisjonsbruken. Er det semantiske forskjeller mellom "på" og "oppå"?

    2. Velg EN av oppgavene:
    a) Hvordan forholder bruken av "på en" versus "oppå" seg til universalgramatikken? Drøft innlæring av piratsjargong i lys av generativ gramatikk.

    b) Enkelte hevder at det faktum at noen synger "på en" mens andre synger "oppå" bunner i piratsosiolekt, mens andre har hevda at forskjellen kommer av dialektforskjeller mellom de syv hav. Drøft framveksten av ulike piratsosiolekter og dialekter i globaliseringens tidsalder ved hjelp av eksempelteksten og sosiolingvistisk teori.

    ReplyDelete
  3. - Jepp, er nok det, serru.

    - Ser ut til at pirater er friere i formen enn som så, gitt. Dessuten skriver de ikke bokmål om de ikke er helt nødt (det er de strengt tatt når de lager oppgaver, men bokmålen er i hvert fall nederst på sida).

    ReplyDelete
  4. Dessuten ville en oppgave som totalt overser fenomenet "gaster på" være ganske irrelevant i det store bildet.

    ReplyDelete
  5. Fordi HiO savner deg...? Jaffal jeg!

    ReplyDelete
  6. Takk for det, HiO! Og takk for det, ingling.

    Ingling: Vi kan jo treffes i mer inspirerende omgivelser:)

    HiO: Beklager, men det er sant.

    ReplyDelete