Wednesday, October 31, 2007

Magepensjonisten slår til.

Det sitter en pensjonist et sted i magen min. Hun har ikke hatt så mye å ta seg til, men i det siste har hun fått en hobby: Hun skriver sinte brev på mine vegne og krever at jeg skal sende dem. Det er faktisk ganske stas. For en stund sendte jeg denne eposten til "Liberoklubben":


"Hei!

Dere skriver stadig vekk ting som at "Liberoklubben er også for far" og at "far er like kompetent til å gjøre dette som mor" osv. Likevel skinner det hele veien gjennom at dere ikke mener det.

Dere henvendere dere konsekvent til mammaene som "du", som om det er en selvfølge at de som har ansvar for barn og bleier er damene (tror ikke gubben ville likt å bli kalt "mamma" i hver eneste mail). Dere snakker om å starte "mammaklubber" (tror ikke gubben ville starta en mammaklubb). Dere sier innimellom at pappa er like mye forelder som mamma, men viser hele veien at dere ikke tror på det dere sier.

Dette har irritert meg grønn en god stund nå. Selv om gubben er hjemme med ungen dette halvåret (og dermed har ansvaret for bleiekjøp og kanskje kunne hatt nytte av gode tips på epost), kunne jeg aldri i verden anbefalt ham å bli med i Liberoklubben. Han ville blitt rasende for hver eneste epost han fikk fra en klubb som automatisk regner med at han er dame fordi han har ansvar for barn."

Noen dager seinere fikk jeg denne mailen tilbake fra "Forbruker Kontakt Libero":

"hei Trine,
Videresender denne til deg....og håper du finner en "løsning" for dette fortvilte menneske!!
Jeanette"

Jeg syntes dette var litt artig, og sendte den tilbake med et:

"Hehe, tror du sendte denne feil ;)"

Siden har jeg ikke fått noen svar. Jeg tror ikke jeg har fått noen flere av klubb-epostene fra Liberoklubben heller. Jeg kan ikke si jeg savner dem, men pensjonisten har allerede begynt å snakke om å sende en telefaks for å presisere at jeg aldeles IKKE har meldt meg ut av klubben. Jeg vet ikke hva jeg skal si.

8 comments:

  1. Hehe, gåvv isla!

    ReplyDelete
  2. Yeah.Viss pensjonisten vil, kan un få lov til å låne dronningens hårruller en dag:P

    ReplyDelete
  3. Er det sant? Da ville hun nok blitt helt fra seg av lykke, og kanskje til og med holdt fred en liten stund!

    ReplyDelete
  4. Eller du kan sende henne til pensjonistklubben min. Siste brev derfra gikk til Freia, fordi de plutselig hadde samme farge på både bakepulver og vaniljesukkerboksen. Tenk deg hvor lett det da er å ta feil....Det forrige gikk til Coop Norge fordi de ikke hadde skrevet at eggene i extra-pakning kunne være utenlandske......Har heller ikke fått så mye svar ennå.

    ReplyDelete
  5. Når du sier det. Freia blir utsatt fra mye hets fra våre venner pensjonistene. Her for en tid siden forfattet min pensjonist et brev til Freia der hun klaget over at Kvikk-Lunsjen ikke smaker av tur lenger, etter at kaffesmaken forsvant. Hun la til at hunsyntes det var spesielt upassende å forandre på oppskriften nå som Kvikk-Lunsj har 70 års jubileum.

    Hun fikk faktsik svar, fra en noe undrende Freia-mann som påsto at oppskriften slett ikke er forandret. Pensjonisten min tror ikke noe på dette, og snakker om å starte en aksjon for å oppspore et Kvikk-Lunsj-papir fra noen år tilbake for å bevise at det stod "kaffe" på innholdsfortegnelsen før i tida.

    ReplyDelete
  6. Høres ut som en bra samling pensjonister. La dem slå seg sammen, så skal du se at verden blir et mye bedre sted å være....

    ReplyDelete
  7. Haha, Jeanette tok deg jævleg alvorleg.

    ReplyDelete