Wednesday, January 30, 2008

Utemamma

I dag gikk jeg glipp av Gnøffs første skritt. Sa pappan på telefon.

Jeg er akkurat ferdig på skolen. Nå skal jeg gå til den gamle leiligheten vår og hente posten som har hopa seg opp siden sistjeg var der. Så skal jeg gå til Babyshop og forklare at brystpumpa vi leide for lenge siden har brent, og betale dem for leie av pumpa for den korte tida vi brukte den, den lange tida vi hadde den stående og den tida den har vært brannskadd, og sikkert erstatning for pumpa også. Etter det skal jeg hjelpe til på et fortellerarrangement, til seint på kvelden. Så skal jeg ta bussen til Gok. Det er der vi bor.

I morgen tidlig får jeg hilse på Gnøff, da skal jeg jammen gratulere.

6 comments:

  1. Jammen tøft å være mammastudent noen ganger ja. Men i morgen får du nok se noen veldig fine skritt nummer 20-30, de er sikkert myyyye finere enn nummer 1!

    Skrives Gokk med en k ?

    ReplyDelete
  2. For å helle litt kaldt vann i blodet på opphissede tanter, og kanskje gi mamman litt mindre skuffaklump i magen; "gikk og gikk", fru Blom..

    Gnøfferten slapp bordkanten, tok sats og kom seg bort til far sin med noe som, med litt godvilje, kan kalles et skritt. Falling with style, ville kanskje noen kalt det.

    Men vi gjør fremskritt (ohh puns), det skal jeg ikke underslå. Står et tiendels sekund lenger for hver dag. Vi nærmer oss vaskeekte homo erectus. Det skal være visst!

    ReplyDelete
  3. sherwe: Ingen tanter dronninegn kjenner er ophhissede i det hele tatt. Tidligere nevnte tanter har bare nok en gang slått fast at Gnøff er et unikum, om farsan liker det eller ei...

    isla: fin post. litt sånn trist-fin. Jeg likern.

    ReplyDelete
  4. Jeg er opphisset tante! Gutten går! Kult! Fint! tøft! Men jeg får desverre ikke gratulere i morgen, ikke i overimorgen heller. Beklager. Men jeg er stolt tante , da!Og så skal jeg hjem å fortelle det til stolte søkenbarn :-)

    ReplyDelete
  5. Oj. Klump i magen og klump i halsen. Han går!! :-)

    ReplyDelete
  6. Hehe. Han går ikke. (Men han tok et skritt!)

    ReplyDelete