Wednesday, February 27, 2008

Nøkler

En ting er når noen roter bort nøkkelknippet sitt så man må dele på ett og alltid avtale sånn at man slipper inn når man kommer hjem. En ting er når leiligheten brenner ned og politiet roter bort de husnøklene man hadde igjen. En ting er når politiet endelig klarer å finne husnøklene, men man må gi dem fra seg til håndverkerne, sånn at hvis man har reist halvannen time fra der man bor nå og skal inn i oppgangen for å hente posten må man ringe på hos naboen og håpe naboen er hjemme og kan slippe en inn i bakgården og oppgangen, og sånn at hvis man skal ned i boden og hente noe, må man først ringe på og bli slippi inn i oppgangen og så låne naboens husnøkler for å komme ned i kjelleren.

Men når man i tillegg klarer å rote bort nøklene til postkassa og boden sin, og posten hoper seg opp og man ikke får tak i stolen til ettåringen sin og låsesmeden sier det koster nesten 2000 kroner bare å skifte lås i postkassa. Da tror jeg det er lov å bli litt gretten, i hvert fall hvis man ikke har spist.

7 comments:

  1. Helt forferdelig.

    Jeg tror jeg har løsningen for framtida: Sånn nøkkel-kodelås-boks som vi har, vet du. Forsikringsselskap-godkjent og greier. Koder kan sjørøverindianere ikke glemme så lett.

    Hva med å få noen til å dirke opp postkassa?

    ReplyDelete
  2. I dag har jeg vært barsk og brutt opp postkassa og skifta lås. Helt sjøl. Så det så. Ringte såvidt til lillebror, som ga gode råd - men de funka ikke på postkassa mi. Så til slutt bare brukte jeg baksida på hammeren og forsida på hammeren og en skiftenøkkel og en skrutrekker og brakk opp låsen. Og jeg slo meg på hånda bare en gang. Og jeg satte inn ny lås uten bruksanvisning eller annen hjelp, bare så det er sagt.

    Who da woman!

    ReplyDelete
  3. (Jamaican style) Yo da woomaan!

    ReplyDelete
  4. At du fikk brutt opp postkassa, skulle vel bare mangle. Sjørøvere har en viss kompetanse når det gjelder å bryte opp ting, har dere ikke?

    At du fikk montert ny lås sånn helt uten videre, var derimot båd imponerende og litt lite sjørøveraktig.

    ReplyDelete
  5. Eg er djupt imponert.
    Over postkasseinnbrotet og låsmonteringa, og over at du berre blei litt gretten.

    ReplyDelete
  6. Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Projetores, I hope you enjoy. The address is http://projetor-brasil.blogspot.com. A hug.

    ReplyDelete