Thursday, September 27, 2007

Sparetips i studenthverdagen, leksjon 1

I dag: kaffepause.
Følg prosedyren under med nøyaktighet og flid

1)Kjøp en pakke med instant-"cappuchino" fra din lokale ICA-butikk. 10 poser til kroner 14,90 eller deromkring.

2) Ha denne pakka med på Blindern hver dag.

3) Når du vil ha kaffe, gjør som følger:
I) kjøp en kopp med vann for kr. 2,-
II) hell en pose med instant "cappuchino" oppi koppen.

Det hele smaker ikke verre - faktisk muligens hakket bedre - enn SiO-kantinenes åttekronerskaffe, og man sparer hele 5,50 pr. kopp. Lykke til.

5 comments:

  1. Gode sparetips, men skylder ikke du folket en oppdatering på fremgangen i Operasjon Bandiera Rossa?

    ReplyDelete
  2. Hæ? Koster vann penger? Eller er det koppen du betaler for? I så fall kan du få en fin foldekopp med "friluftslivets år"-motiv helt gratis av undertegnede. Den kan brukes flere ganger, og er dermed både billigere og mer miljøvennlig enn engangspappkopp.

    ReplyDelete
  3. Hva med kaffe hjemmefra i termos?Gammeldags måte å møte fattigmannsproblematikken på muligens, men ikke nødvendigvis avleggs av den grunn, nei det vil jeg ikke si.
    Hilsen undrende

    ReplyDelete
  4. Olea: Hvis jeg fikk lov til å drikke mer enn to kopper kaffe pr dag, hadde jeg nok gått for termos (bortsett fra at jeg alltid synes sånne termoser er så vanskelige å vaske),ja.

    Sungame: Det koster to kroner for pappkrus med varmt vann. tre hvis man skal ha melk og sukker i, tror jeg. Tror det koster to kroner også uten pappkruset, men er ikke siker. Hva alle dager er en foldekopp?

    Hm. Kanskje jeg skal ta med vann på termos, foldekopp i lomma og pulver-"cappuchino" i veska? Da sparer jeg jo ytterligere to kroner pr kopp når jeg har betalt ned termosen. Så sannelig.

    ReplyDelete
  5. En foldekopp er en liten kopp av plast. Den kan foldes, brettes eller hva man skal kalle det når man ikke drikker av den. På den måten er den liten i sekken/veska/lomma, og litt større når man skal fylle den med drikke. Er ikke helt sikker på om det er veldig smart eller "vææældig smart", på ironisk Martin Schancke parodi-måten, men uansett har jeg ganske mange liggende.

    ReplyDelete